Föräldrakväll på Melpad

Föräldrakväll på Melpad ikväll. Början på en ny tradition? Sista kvällen varje kursvecka seglar våra ledare ut med deltagarna till vår mysiga ö för roliga aktiviteter och övernattning. När vi i styrelsen hade ett av våra planeringsmöten i vintras kom vi på att vi skulle börja bjuda med föräldrar ut i början av säsongen för att besöka ön. I början av juni fick alla föräldrar som har barn anmälda till seglarskolan i år en inbjudan att följa med ut till Melpad nu ikväll den 16/6. Fyra föräldrar kom med den här första gången och det blev en väldigt trevlig kväll! Lars Nordahl bjöd på en fin båttur ut till ön där vi hade lite rundvandring och korvgrillning och trevliga samtal. Några seglingskurser för vuxna blev också sålda! Jättekul! Vi som var med hade väldigt trevligt och vi bestämde att upprepa erbjudandet nästa år

Arbetsdagen på Melpad 13 juni

Nu är första delen på landgången på nya dassbryggan på plats. Alla bryggor utom bastubryggan är åtgärdade, badstegar är på plats m.m. Tack till det fantastiska gäng som var på plats på Melpad idag: Lars N, Larsa, Bosse, Ola, Jan, Bosse, Alvin och så Anki som putsade fönster, fixade lakan på plats och framförallt kokade korv till hungriga gubbar och Alvin.

Lindgrens Kanna 100 år!

Vilken dag och vilken kväll!!! I februari började vi i styrelsen fantisera om hur firandet skulle gå till. Sedan har mååånga medlemmar varit med och planerat, förberett och hoppats på att dagens kappsegling och kvällens firande skulle bli lyckat. Och nu är vi sååå glada!!! Tack tack tack alla ni som deltog och gjorde allt så lyckat, bra och kul!!! Det var otroligt svårt att välja ut bilder, så här följer många fler bilder än vanligt från både dagen och kvällen. Vi hade ju hoppats att många skulle vilja klä sig tidsenligt, och/eller lite ”galet” och så blev det. Priser utdelades både för kappsegling och klädsel. Inspirerade av Mats Lindells berättelser, bilder, filmer ur klubbens historiska arkiv, tänker vi, stolt, att de bilder som följer kanske visas på någon föreningsfest om 25 eller 50 år, eller mer!

Och – stort Grattis till Anders Ivarsson som vann både sin fjärde seger i rad och den sista ingraveringen i Kannan!!!

Sjösättningsdagen

Stort tack till alla er som var med och hjälpte till på vår gemensamma sjösättnings-och arbetsdag igår!!! Strax efter kl 13 hade vi sjösatt 37 medlemsbåtar, parkerat in vagnarna med oöverträffad precision, kollat och sjösatt seglarskolans segelbåtar, fixat och sjösatt klubbens motorbåtar, rest upp den (av Bosse Brink) fixade mastkranen, monterat de nya elementen i klubbhuset, röjt på vinden på klubbhuset, klippt gräs, rensat ogräs, putsat fönstren i klubbhuset, kört massor av skräp till tippen mm!!! Och, som vanligt bjöds det på väldigt gott fika i klubbhuset runt lunch. Medlemmar i alla åldrar var med och jobbade. En riktig toppendag dag med massor av härlig energi!

På kvällen bjöd vår festkommitté på supertrevligt ”aw” som inleddes med en (denna gång) lyckad sabrering och en skål för årets seglarsäsong.