Upptagningen den 30/9

På lördag den 30/9 är det dags för vår gemensamma upptagning av våra båtar. Vi samlas kl 9.00 och den här dagen är också en arbetsdag i hamnen, så räkna med att avsätta tid fram till kl 16, så hinner vi tillsammans allt vi behöver hinna för att få ordning i hamnen innan hösten. De senaste åren har vi haft en uppskattad ”tvättstation” där båtarna får en snabb avtvättning innan de ställs på plats. En synpunkt vi fått är att det är bra att informera om att man behöver ha gummistövlar och kläder som tål väta den här dagen.

Självklart bjuder vi på stärkande fika under dagen!

Obs! Även båtar som inte vinterförvaras i RSS-hamnen tas upp den 30/9

Pär Olsson, Bosse Brinck och Ola Hedlund kommer att vara både kranförare och arbetsledare under dagen.

Inför upptagningsdagen så finns det lite att förbereda förutom båten. Kontrollera din vagn att det finns luft och att hjulen inte rostat fast.

Kom ihåg att ha med papperskvitto på betald upptagningskostnad 200 kr, vinterförvaringskostnad på 1500 kr samt betald medlemsavgift för 2017. Betalar gör du som vanligt till klubbens BG 5225-0040. Betala senast tisdag den 26/9 så att Gunilla hinner få koll på alla inbetalningar.

Båten skall vara försäkrad.

Lotta Gerdén är administratör för upptagningen i år. Så – anmälan sker på mail senast 27/9 till lottagerden@yahoo.se

Det hon behöver få på mail från dig är namn, telefonnummer, båttyp och om du kommer att vinterförvara båten i hamnen eller om du tar hem den.

Har du löst upptagningen på annat sätt eller datum så meddela det så att vi inte saknar din anmälan.

OBS! Kan du inte utsatt datum så måste du avtala egen tid med någon av kranförarna.