STÄDNING KLUBBHUSET

Du kan ladda ner en wordfil på städinstruktionerna här. Städinstruktioner till klubbhuset  och här är en pdf. Städinstruktioner till klubbhuset

avgifter och rutiner

Du som hyr klubbhuset eller ansvarar för en aktivitet – för allas trivsel och för att klubbhuset ska vara väl och länge. Lämna det snyggare än när du kom.

Sopa och torrmoppa golven.

  • Fläckar fuktas med vatten (sprayflaska) och moppas. Ev. fuktig moppduk.
  • Mopparna hänger på städskåpet i Herrarnas omklädningsrum. Använd rena ”moppdukar” och lägg de använda, smutsiga i korgen i städskåpet, avsedd för det.
  • Vid hårdare smutsning av golvet använd såpa, tvål eller annat ”snällt” rengöringsmedel.
  •  Använd INTE Ajax o dyl. som kan fräta eller andra rengöringsmedel med slipmedel – de förstör ytfinishen på golven.

Torka av ytor som använts och ställ tillbaka saker som använts.

Toaletten.

  • Torka av tvättställ, toalett och spegel. Så de blir rena.

Köket

  • Diska, torka och ställ tillbaka in i skåpen, torka av ev. fläckar från skåpsdörrar och väggar.
  • Lämna ingen mat eller dryck i kylskåpet

Sopor

  • Sopor tas med hem.
    RSS har ingen soptömning under vintern. Soporna töms endast sommartid fr.o.m juni, tom augusti, måndag morgon jämna veckor. Varje tömning kostar dessutom klubben pengar, så var snälla och minimera användningen av den.

Värme och vatten.

  • Följ instruktionen som sitter vid säkringspanelen i teorisalen.

Städmaterial finns i herrarnas omklädningsrum, under diskbänken och på toaletten.

Kontakta Husvärden om något strular och rapportera om något går sönder.
Hälsningar från Husvärden, Kent Wehrnlund 070 985 87 95

Om städningen inte godkänns och du som hyr inte åtgärdar de påpekanden som görs används depositionen till att anlita en städfirma.

This entry was posted in Avgifter och rutiner and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to "STÄDNING KLUBBHUSET"